Na Říp

22. listopadu 2009 v 22:38 | Radek |  Kolo
Výjezd na Říp, mlžný výlet, pitomost, všemi těmito slovy by se dala charakterizovat akce, kterou jsem podnikl v závěru cyklosezóny.

Sluníčko mě dráždilo celé dopoledne a při obědě přišlo to vnuknutí: pojedu na Říp. Podle mapy je to cca 50 km ode mě, když ve 12:30 vyrazím, tak tam budu cca v 16:00 a se soumrakem budu v Roudnici nad Labem, odkud se vlakem vrátím do Prahy.

Do Kralup jedu po pravém břehu Vltavy, cestu znám, takže nic zvláštního. V Kralupech mě trošku nemile překvapuje rozcestník, na kterém stojí, že na Říp je to ještě 23 km, ale mezičas se mi nezdá nijak špatný, tak sežvejkám tatranku a jedu dále po levém břehu. Nelahozeves a Podhořany projíždím po silnici s plánem, že v Nových Ouholicích se připojím na červenou turistickou značku která mě dovede až na Říp.

Na červenou jsem vskutku narazil, ale po chvíli mě dovedla k nemilému stoupání, což se mě zdálo dost podezřelé. Jaksi jsem se po té červené vydal špatným směrem. Takže zpět a znovu a lépe. Za Jeviněvsí je nevýjezd a tlačím ho nahoru bahnem, naštěstí je to jen krátký úsek. Dále je to jako na houpačce, chvílema nejsem úplně odvázanej z nudných polňaček, ale chvílema když mi listí šustí pod koly tak se ve mně rozlévá radost, jako zde někdo rozlil mlhu po lesích.

Nad Ctiněvsí se předemnou vynořil Říp a to doslova, prostě skončila mlha a já viděl celý ten bájný kopec. Po silničce, která vede na vrchol jsem se vydrápal nahoru. Musím přiznat, že jsem i jednou potupně tlačil, ale potom betonu, který byl pokrytý mokrým listím to stálo v tretrách také dost za prd. Na vrchol jsem dojel ještě celkem za světla, udělal fotečku, kouknul do mapy a hurá dolů do Roudnice. Tak úplně hurá to nebylo, jel jsem už se světlem (taková ledková bludička), a ty svině mokrá kameny a listí klouzalo jak čert, ale všechno jsem ustál. Někde v půlce jsem dostal pěkná ránu od nějakého odraženého kamene nebo co, alespoň tam jsem si to myslel a od té doby 1x za otáčku něco drhlo na zadním kole. Tušil jsem známý problém, tak jsem pod kopcem odehnul stojánek a už to bylo ok. Jedeme dále, mlha jak sviňa, viditelnost tak 3m. Někde před Krabčicema mi to nedá, zastavím a koukám na zadní kolo. No jejda, jeden drát prdlej a z kola šiška, grr. Snad dojedu alespoň do Roudnice. Představa, že teďka budu ještě 5 km tlačit do Roudnice mě děsí, snad to vydrží. Mlha je pořád stejná, ale za chvíli ji považuji za svého přítele. Je totiž tak hustá, že auta nemůžou jet o mnoho rychleji než já. V jednom kopci se zařazuju za vláček aut a jedu s nimi, pěkně mně svítí na cestu :), v okamžik kdy jsem si vzpomněl na zadní kolo brzdím a vláček mi ujíždí. Nádraží jsem v Roudnici našel celkem rychle, bohužel vlak jel za 45 min tak jsem v nádražní čekárně strávil pěknou chvilku s přiopilou, řvoucí a prdící mládeží.

Závěr

Výlet byl chvílema o morálu to nezabalit předčasně. Vada na kráse byl dojezd za tmy, jinak hodnotím kladně včetně počasí, což je na 22.11. super. Jinak lze trasu díky absenci kopců (kromě Řípu samozřejmě) doporučit i širší (nikoliv široké) veřejnosti :).

1 člověk ohodnotil tento článek.