Kokořínsko na kole

23. května 2010 v 19:40 | Radek |  Kolo
Pár slov o povedeném výletu na Kokořínsko s lidičkami z práce.

Sobota, budík zvoní v 6:20, grr já chci spát!, alespoň ještě chviličku. Takže se budím v čas srazu na hlaváku. Následuje rychlá snídaně, studium mapy, kolo do auta, sokoban s auty na sídlišti a na nádraží v Kropáčově Vrutici jsem akorát včas, když ostatní přijíždí vlakem. Takže jsme již všichni a můžeme si zkontrolovat účast: velitel Zdeněk, fotoreportérka Dáda, bikerka Janina, náčelník Mirek a já, můžeme vyrazit.

Míříme přes Mělnické Vtelno směrem na Kadlín, cestou nejdříve poprchává a postupně prostě sprostě leje, no paráda. V jedné vsi má velitel Zdeněk cukání se někde schovat a dokonce zmiňuje i kacířskou myšlenku výlet odpískat. Naštěstí máme v týmu demokracii, takže jedeme dále až na rozhlednu Hradiště, která je zajímavá například tím, že se k ní nejede skoro do kopce (maximálně tak po Lukášově vrstevnici). Další zajímavostí rozhledny je, že její základy jsou postaveny z kamenů, které donesli lidé, jejichž jména jsou zde uvedena. Rozhledna se nám moc líbila, panovala zde taková velmi komorní atmosféra, neboť jsme zde byli úplně sami. Výhled také pěkný na tu naši krajinku českou. Zde již nepršelo.

Výhled z rozhledny Hradiště

Dále jsme dojeli do Mšena, odkud jsme měli slíbenou terénní vložku - cestu lesem, po které jsme měli sjet do Kokořínského dolu. Cesta kopíruje modrou turistickou značku a je značená jako cyklotrasa 0009. Nejdříve krátký zahřívací úsek lehce do kopečka a po poli, kde jsme kvalitně zaprasili kola. Což o to, nejsem leštič, ale pohled na přehazovačku obalenou mazlavým hnědým bahnem mě netěší. Obzvláště ve světle skutečnosti, že jsem minulý víkend strávil nezanedbatelný čas její kompletní rozborkou promazáním a složením.

Dále je cesta s kopce, jedu první, no brzdit se moc nedá, chabá účinnost mých véček na zadělaných ráfcích mě ale neomezuje, neboť nejvíce limitující faktor je adheze povrchu, který je tvořen mokrým listím a blátem. Často uplatňuju plochodrážní styl, kdy přední kolo jede ve směru svahu a zadní zablokované táhnu tak nějak skoro kolmo na svah (podobně jako při výletě na Karlštejn), celkem mě to bavilo. Zdenda s Dádou nejblbější úseky vedou, Janina to neřeší, prostě jede dolů no. Prudký úsek byl jen krátký a dále již cesta jde je mírně s kopce, jen to bahno bylo pořád, tak byl trošku problém chvílema najednou sledovat zajímavé skalní útvary v údolí, volit stopu a nezapadnout. Jen Míra zvládá skutečný multitasking, neboť na konci dolu přiznal, že maily na mobilu, který má na řidítkách nečetl proto, že v dole nebyl signál.

Bahno, ale jinak se kocháme

V Kokořínském dolu nám jeden brod přes Pšovku pěkně posloužil jako myčka kol. Dál jsme pokračovali výjezdem na hrad Kokořín. Až při průjezdu tunelem, který je na cestě jsem si uvědomil, že jsem na Kokoříně již někdy byl. Prohlídku si tedy odpouštím a s Janinou piknikujeme před hradem, no v mém případě s tím jedním jablkem to žádný velký piknik nebyl, Janina se svou nekočenou zásobou svačin je na tom podstatně lépe. Ale to už svítilo sluníčko, takže pohodička.

Další program byl oběd. Hospodu přímo pod hradem jsem nedoporučil (viz článek Na Kokořín). Takže jsme jeli dále a zakotvili v příjemné hospůdce U Tichých (je to na odbočce směrem na Kaninu). Naše další cesta vedla podél Pšovky, takže mírně s kopce a navíc jsme byli posilněni, takže to rychle odsýpalo. Cestou jsme se na chvíli zastavili u přehrady v Harasově a u skalního bytu ve Lhotce. Dál jsme si vyšlápli do Hostína a odtud už jenom s kopce do Všetat, kde byl rozchod, neboť Janina pokračovala do Neratovic a ostatní sedli na vlak do Prahy a já se vracel na kole do Krupáčovy Vrutice.

Závěr

Až na déšť na začátku opět vydařený výlet. Bahno holt nic moc, ale s tím se nedá nic dělat, alespoň zážitek navíc. Zdenda to měl opět perfektně připravené, takže díky.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ales (autor) Ales (autor) | Web | 25. května 2010 v 13:05 | Reagovat

Cha haaaa, automobilista se projevil. To bylo kecu, kdyz jsem si chtel vzit minulej rok kolo autem na Zbraslav pri akci http://merkava3.blog.cz/0910/inspekce-v-jiznim-prostoru a ejhle kolo dejin opsalo kruh. Pockej az ti jeden zeleny fanatik rekne ze si mas vyfuk zavest do kabiny. :o))))))

2 Radek Radek | 25. května 2010 v 13:27 | Reagovat

[1]: Mas naprosto trefny postreh. Take pri kazde jizde, kdy jedu sam v aute trpim. Jednak me stve, ze musim ridit a nemuzu se kochat krajinou a jeste ten pocit, ze porusuju sve idealy. Nicmene na Zbraslav bych asi autem nejel a to nejen proto, ze to je na blbem konce mesta :) Ovsem k te konkretni situaci, to nebyl zamer, to bylo jen reseni vyvstale situace. Jinak bych radeji volil vlak, takhle jsem si ani pivko dat nemohl :(

3 Ales Ales | Web | 2. června 2010 v 14:27 | Reagovat

A jeste bych snad dodal po vzoru kamaradky Nory "Fuj, vy jste prasata, ze jezdite po takovych cestach" :o))))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.