Orličky tam a zpět

6. prosince 2010 v 20:36 | Radek |  Hory
Vloni jsem se poprvé sklouznul v Orličkách až koncem Ledna, letos to vyšlo o poznání lépe a první sklouznutí se uskutečnilo již začátkem prosince. Pár řádek o tom, jak jsme se Zdendou klouzali po hřebeni tam a zpět.

Přeprava

První sníh mě táhl na běžky a velice mě to táhlo do Orlických hor, asi proto, že to je mé nejdomáctější pohoří. Přidal se jen Zdenda. Chudák Zdenda hned ráno vymrzl na Čerňáku, neboť jsem měl zpoždění, jelikož zimní varianta sokobana na sídlištním parkovišti byla jaksi pomalejší než jsem čekal. Možná také Zdenda vymrzl proto, že teploměr u dálnice hlásil -10 vzduch a -19 silnice. Cesta až na Haničku proběhla bez problémů, jen nám cestou vrtalo hlavou to, že všude bylo sněhu méně než v Praze.

Příprava
Kdybych jel sám, bylo v tomto odstavečku: přezuji se, namažu modrý jako vždy a vyrazím. Tentokráte jsem sebou měl Zdendu, takže jsem se v klidu jedl, pomaloučku se přezouval, rozjímal nad ideálními sněhovými podmínkami a přitom všem se bavil jak se Zdenda pokouší v maloprostorovém voze Škoda Favorit převléknout se, přezout se, jeden batoh vybalit, druhý batoh zabalit a to vše ze nepřetržitého lamentování, že je málo sněhu, že je moc zima a že je to celé podvod stejně jako památný výlet na Karlštejn.

Pádíme tam
Naše cesta byla ta nejklasičtější hřebenovka, po červené pod Anenský vrch, na kterém je nová rozhledna, leč Zdenda je založením sporťák a nikoliv kochací typ jako já, takže odbočka na novou rozhlednu mně neprošla. Na cestě z Mezivrší na Pěticestí jsme potkali kamaráda Radka Š., kterého jsem asi tak 15 let neviděl a se kterým jsem propařil mnoho sobotních nocí na diskotéce "v Agráči", když jsem byl trošku mladší. Kunštátskou kapli Zdenda také vidět nechtěl, takže po malé svačince jsme rovnou pokračovali po bunkrovce až na rozcestí Pod Homolí. Tady bylo třeba se rozhodnout, jestli se začneme vracet, nebo pojedeme dále až na Velkou Deštnou. Zdenda si sice již cestou stěžoval na bolest chodidel, ale souhlasil s pokračováním na Velkou Deštnou. Zde panovalo zvláštní počasí, viz fotka, ve vzduchu poletovali krystalky a sluníčko vytvářelo zajímavou atmosféru (a dle iděsu byl prý vidět i nějaký zajímavý jev). V bufetu pod V. D. jsme se rychle občerstvili a vyrazili zpět.

Pádíme zpět
Cestou tam jsem na Zdendu většinou čekal, když to bylo do kopce. Nevím co si Zdenda v bufetu pod V. D. koupil, ale cestou zpět to vypadalo, že Zdenda přehodil baterky. Ujížděl mně nejen na rovince, ale už i v kopcích a ve sjezdech také. Přitom jsem si myslel, že do kopců chodím svým výletním pohoda tempíčkem jako vždy. Cestou zpět bylo občas opět sluníčko a tak se otevíraly pohledy do Polska. Závěrečný sjezd od Anenského vrchu je luxusní záležitost, Zdenda to valil tak, že byl dole podstatně dříve a než se mě dočkal, tak promrzl až omrzl (ale prý už cítí všechny prsty).

Padáme domů
Zdendu jsem zavezl do Chocně na vlak směr Praha a sám se odebral na základnu k rodičům. Jako perličku bych ještě doplnil, že se Zdenda vyptával po hospodě, takže jsem mu musel v Chocni ještě dát instruktáž, kde co v okolí nádraží najde, asi ten podařený výlet potřeboval nějak oslavit.

Pár slov na závěr
Celkem to bylo 38 km a prý cca 1000 m převýšení. Já jsem se pěkně projel, pro můj lážoplážo styl byly ideální podmínky, takže jsem si to užil. Zdenda si asi dal pěkně do těla, protože vše odbruslil a vzhledem k tomu, že se to vlastně teprve učí, tak to musela být šílená dřina. Na to bych neměl fyzicky ale hlavně ani psychicky, v půlce bych to přemazal na klasiku zbytek raději odťapkal.

Přidávám ještě odkazy:
Moje fotky zde.
Zdendovi  fotky zde.
Log z GPS zde.

1 člověk ohodnotil tento článek.