Severní sjezdy a nevýjezdy 2010

19. prosince 2010 v 23:27 | Radek |  Kolo
Tak letošní předvánoční SSaN pořádané Alešem byly ještě trošku větší úchylárna než vloni, ale opět moc podařená společensko-sportovně-úchylná akce.

Narozdíl od loňského ročníku a na rozdíl od Aleše jsem se nemusel potýkat s přípravou techniky - tedy kola. Přípravu jsem tedy podnikal jen v oblasti gastronomické, neboť v propozicíh bylo jasně "vánoční cukroví sebou".
Aleš to tentokráte spunktoval pěkně, rekordní počet účastníků byl nejen předem hlášen, ale dokonce se na místě srazu u Trojského kanálu také všeci sešli. Cesta po stezce k psímu útulku byla svižná, neboť byla od nějakých automobilů projetá. První kopec - Zahřívací nám jasně ukázal, že teď panuje paní zima a ta jak známo cyklistice moc nepřeje. Střídavě se mně dařilo jet a střídavě bylo nutné tlačit, závěr jsme tlačili všichni. Odměnou nám byla první výhlídka na Vltavu a paprsky sluníčka. Zde jsem zjistil, že zánovní termoska, kteroužto jsem dostal od svého chlebodárce jakožto Vánoční dárek má drobnou vadu a to sice nefunkční uzávěr, takže je vždy nutné jej zcela vyšroubovat. Furt jsem na tom byl ale lépe než Klaun, který bojoval se zamrzlým camelem, ale jelikož je to správný gramista, tak měl v ohrožení jen 1,5 l tekutiny a ne jako loni Zdenda, který vozil 3 kg ledu.
Cesta na další vyhlídku po pláních šla opět trošku ztuha, jet se dalo jen na nejlehčí převody po rovině. Z kopce to trochu jelo, ale zase byl boj udržet směr. Také došlo na prvního tygra, bohužel jsem si to prvenství připsal já. Na další vyhlídce jsme vybalili cukroví a udělali menší hostinu. Poté následoval sjezd od roury, který dal čistě snad jen Klaun.

U Vltavy nás opustili Dvořkin a Plechy. My zbylí jsme vystoupali kolem čističky a přes Klecany Horní spojkou valily na Vyhlídku. Horní spojka je prostě nej, je to můj nejoblíbenější úsek a ani v zimě mě nezklamal. Na Vyhlídce opět posilnění v podobě cukrovinek a poté již jen sjezd k Vltavě podél vody zpět do Prahy. Takto jednoduché by to bylo, kdybych po ujetí 30 m nezjistil, že jedu po prázdném předním kole. No, jak si čtenář jistě dokáže představit, výměna duše při -5 °C není žádná radost. Během další cesty se již nic převratného nestalo, jen jsme na stezce předjížděli pár běžkařů :).  U mostu Barikádníků se oddělil Aleš a Klaun, Zdeněk na Palmovce, já jsem pokračoval podél Rokytky, vytlačil kolem bobovky, vyjel "hájkem nad ComApem" a už jsem byl doma.

Závěr

Akci hodnotím jako povedenou, i když podmínky byly hraniční pro rozumné použití kola na neprohrnutých cestách. Docela mě potešilo, že jsme měli štěstí a běžkaře potkávali na takových místech, kde jsme byli rychlejší. Klaunovi patří poděkování za asistenci při výměně duše a připomínku, že nemám nahozenou brzdu :)

Odkazy

Fotky zde a tady.
Zápis na Alešově blogu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.