Na Říp

14. března 2011 v 22:25 | Radek |  Kolo
Minulý týden to bylo "Skoro na Říp", tak jsem si řekl, že to nemůžu nechat jen tak. Už dvakrát jsem na Říp jel a ani jednou jej nevyjel a ani jednou z něj nic neviděl, to bylo záhodno změnit.

Přípravu jsem tentokrát nijak nepodceňoval. V předvečer akce jsem si do chytré navigační krabičky naklikal trasu, do baťůžku uložil nemálo jídla a kolo po letech opět vybavil tachometrem.
Ráno vstávám jen s malým zpožděním, ale co alespoň bude tepleji. Při sjezdu k útulku zjišťuje ksakru už nemrzne, na blátě plavu a jsem tuze rád, že zde venčící se psi byli z těch, kteří své majitelé poslouchají. Jinak bylo zaděláno na dramatické okamžiky. Do Kralup už to velmi dobře znám, on tady vlastně ani není moc variant, tak se alespoň bavím přecvakáváním údajů na tachometru, bavit mě to přestane už v Klecanech, když si vypočtu, že jsem ujel asi 1/13 cesty. Z Kralup do Veltrus to znám z minulého týdne, ve Veltrusech jsem měl z cvičných důvodů trasu naplánovanou napříč lesem zkratkou. Zkouška dopadla ... nedostatečně. Les jsem pěkně prosvištěl, vejrám do krabičky a kde jsem a nějak nevidím svou pěkně naplánovanou trasu. To je tak když člověk jede víc podle citu, než podle krabičky.
Další část cesty mě vedla po silničkách až do Zálezlic. Tento úsek jsem nazval "české Holandsko", protože kam se člověk podívá, tam placka. Krajina, kde by člověku stačily 3 převody nějak není můj typ. Za Zálezlicemi překonávám Vltavu po "trubkovém mostě".

Za mostem mě čeká překvapení v podobě nové cyklostezky, která je zároveň protipovodňovou hrází, celkem dobrá kombinace. Stezka mě dovedla až Mělníka, navíc jsem na ní kromě dvou důchodců, cyklisty v bačkorách a traktoru nikoho nepotkal. V Mělníce jsem přejel po zdymadle z roku 1905, prosmýknul se Mělníkem opět po cyklostezce a frčel dále již podél Labe.

Obědovou pauzu u výtoku z Mělnické elektrárny jsem si zpestřoval pozorováním rybářů, zejména se mně líbila jejich rybářská dodávka, ve které mimo jiné jedno ze zavazadel byla lodička.
Cestou do Roudnice jsem ještě okouknul kanál v Račicích. Loď jsem neviděl jet žádnou, ale za to tady byla spousta bruslařů, protože kolem kanálu je udělaná dráha s pěkným asfaltem. Na výjezd z Roudnice do Krabčic po červené jsem se moc netěšil, protože dolů to byla celkem pěkná cesta, ale nahoru ..., nakonec to bylo v pohodě jetelné.

Z Krabčic pod Říp to je již kousek. Výjezd na samotný Říp už byl horší. Oba prudké úseky jsem nakonec vyjel, ale bylo to tak tak, asi i upřené zraky pěších na můj boj ve mně vykřesaly nějaké síly navíc. Když jsem dorazil na vrchol, zrovna krásně svítilo sluníčko. Byl čas na odpočinek a jídlo. Kofolu do půllitrů vám zde nenatočí, protože ji prodávají jen do třetinky. A párky sice byly obrovské, ale snědl jsem jen jeden, protože byly neuvěřitelně hnusné. Myslím, že v jídle nejsem extra vybíravý, ale tohle se fakt nedalo. Byl bych raději, kdyby byly poloviční, ale dalo se to alespoň jíst.
Z Řípu až do Nových Ouholic jedu po červené a držím se jí i dále na Kralupy, kde je označena jako Dvořákova cesta, páč vede do Nelahozevsi, Dvořákova to rodiště. Také jsou zde k vidění obrovské zásobníky ropy. Bohužel jsem zde také narazil na partičku motorkářů, jak tu řádí na kroskách. Úsek z Nelahozevsi do Kralup je výborné svezení, přesně typ cesty, který mám asi nejraději. Slušná cesta lesem, s přírodními houpavými kopečky, které jsou obzvláště zábavné, jede-li člověk rychle. navíc zde překvapivě nebyli skoro lidi, takže krása.
V Kralupech opět trošku bloudí územím nikoho v oblasti sladů a ruin, ale našel jsem lepší cestičku k vodě než minule. Do Libčic to je snadná cesta. Z Libčic do Řeže jsem ještě nikdy, nejel, tak mám trošku obavy, jak to tam bude vypadat. Cesta je ale v pohodě, dokonce bych řekl, že je zábavná. Houpavá úzká cestička klikatící se vedle kolejí, objíždějící sloupy. Jen krátký úsek před Řeží je vyloženě po úzké betonové zídce, tak tam bych asi nechtěl zažít průjezd ECčka.
V Řeži šup přes most a na občerstvovačku na hřišti, kde za 15 dostanete Malinovku do půllitru a když budete mít štěstí jako já, tak tu třeba zahlédnete bikerku ve žlutém na pěkném žlutém oři.
Cestou do Prahy se už nic zvláštního nestalo kromě toho, že jsem na tom nejrozbitějším úseku dojel chlápka na fulu, aby mě pak ujel na stezce, zvláštní paradox. Je ale pravdou, že jeho pláště byly podivně úchylně silničního vzezření. Po stezce jsem to valil tak, že jsem zapomněl odbočit do Bohnic, tak jsem to vyjel až kolem Botanické. No a když se začínalo šeřit, tak jsem byl doma.

Data:
Pár fotek zde.
Trasa zde.
Cca 135 km/1080 m, průměr 18,7 km/h.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.