Korsika koupací 1/2

21. června 2011 v 21:16 | Radek |  Výlety

Během mrazivé zimy jsme se dohodli, že na jaře vyrazíme někam za teplem. Po mnoho diskusích, zavrhnutí Madeiry a promeškání levných letenek na Korsiku nakonec padla volba na Korsiku jet autem. Složení výpravy: Jirka, Eva, Petr, Honza (posádka Focusu), Bohoušek, Michal, Danča a já (posádka Passatu). Výlet se uskutečnil 20.-29.5.2011.

Cesta tam

Z Prahy jsme vyjeli v pátek a obě auta se sjela na benzínce na D5, kde jsme provedli optimalizaci rozložení hmotnosti = snad všechno pivo jsme nacpali do Passatu. Zhruba kolem 1:00 jsme zakempovali kdesi kousek za Brenerem. Při stavění stanů se ukázalo, že Jirkovi a Evě chybí tyčky od stanu, takže pár lidí spalo pod širákem, čímž na holky zbylo místo ve stanu.
V sobotu ráno jsme dojeli až na jednu zácpu na italské dálnici k trajektu, kde jsme ještě museli vyřizovat nějaký papírování, protože jsme byli v autě 4, ale lístky jsme měli pro 5. Plavba trajektem proběhla bez problémů, jen ze začátku mně nebylo nějak dobře, spravilo to až kafíčko a pobyt na palubě s čerstvým vzduchem. Že takový trajekt bude mít i bazén (dobře, tak bazének), mě nenapadlo, takže plavky zůstaly v autě, škoda, na lodi jsem se ještě nekoupal.
Vylodění proběhlo celkem rychle, nikde se nezdržujeme a jedeme rovnou do kempu, který je podle [1] "zastíněný, dobře vybavený a blízko moře". Před kempem za hlavní silnicí stály rozmlácené vraky aut a celkově na nás zapůsobil tak, že jediné rozumné co se zde dalo dělat, bylo otočit to a jet jinam. Míříme tedy na J od Bastie do kempu, který průvodce popisuje "obrovský drahý kemp se špičkovou vybaveností". Nacházíme velký, ale pohodový kemp se slušnou pláží. Navečer ještě stíháme koupání v moři a večer, když už zábava skomírá a o slovo se hlásí únava, nastupuje Michal a povzbuzuje nás "ty jo, nechoďte ještě spát", "pijte trochu", "deme na pláž", "zazpíváme si". Nakonec část z nás Michal natolik vybláznil, že jsme se odstěhovali na pláž kde párty ještě pěknou chvíli pokračovala a i na nějaký pokus o zpěv došlo.

Den prvý

Ráno Michal dostává novou přezdívku: Party Maker. Ráno nijak nespěcháme, přesto máme celkem rychlý start. Vyrážíme do vnitrozemí do hor. Cestou se zastavujeme na prohlídku kostelíku La Canonica ze 12. stol. a pozůstatků starodávného města Mariana. Dále pokračujeme do Corte, cesta vede údolím spolu s místní úzkorozchodnou železnicí a tak můžeme obdivovat i um stavitelů této železnice.

Po celkem dlouhé cestě vyrážíme na malý výlet k Anglickým kaskádám, nijak nespěcháme, šprácháme se ve vodě a sluníme se, prostě kvalitní lempling. Cestou ke kaskádám jsme šli kolem lanové centra, které ještě asi nezahájilo sezónu, ale udivovalo nás svojí velkou rozlohou.

Po návratu na parkoviště se zdálo, že ještě máme čas, tak jsme se vydali ještě okouknout kaskády v údolí říčky Manganello. Cestou po silničce do vesničky Canaglie míjíme požár hned u cesty. Tak zastavujeme a koukáme, co hoří. Hned pod silnicí je naházený bordel, vraky aut atd. - prostě skládka a ta hoří. Chvíli váháme a poté voláme na 112, Evě se anglicky daří vysvětlit o co jde a kde jsme, dáváme jim GPS souřadnice, prý že děkují a že tam někdo zajede.
Vydáváme se na výlet, ale neujdeme mnoho a pár lidem už se dále nehce, takže ke kaskádám jsme ani nedošli. Já s Honzou jsme při cestě zpět neodolali jedné z tůněk a alespoň se vykoupali, voda ledová, ale příjemné osvěžení. Cestou zpět jedeme opět kolem hořící skládky - nic se zde neděje, stále vesele hoří. Při pohledu na okolní požárem zničené kopce nás laxnost Korsičanů překvapuje.
Ubytováváme se v kempu, který je hned u vlakové stanice Tattone.

Den druhý

Dnes vyrážíme do hor. Jedeme do Corte a poté po horské silničce D623 až na parkoviště na konci silničky v téměř 1400 m.n.m. Příjemné, že za parkování zde chtějí jen 5 EUR. K jezeru Lac de Mello jsme vystoupali po V břehu potoka, cestou byly ještě zbytky sněhu, které kluci hned zneužili ke koulování. U jezera jsme si dávali svačinku. Drzost místního ptactva byla ale tak nehorázná, že jsem dokonce přišel i o kus sýru, který jsem držel v ruce a hodlal sníst, zloději jedni!

Cesta k dalšímu jezeru Lac de Capitello je strmá, ale výhledy odsud byly ještě fantastičtější. Také jsme zde pozorovali horolezce, kteří zdolávali stěnu padající přímo do jezera. Jelikož jsme se nechtěli vracet stejnou cestou a v našem letáku byla jakási žlutá čára, podle které by mělo být možné udělat okruh, vydali jsme se pod Jirkovým vedením po této místy i značené cestičce. Nakonec jsme ji ale opustili a sestupovali přímo k jezeru Lac de Mello. Cestou se strhla ještě jedna koulovací bitva a nad jezerem jsme si užívali luxusního lemplingu u crčícího potůčku. V návalu euforie z té krásné přírodní scenérie jsem zde také provozoval různě zlotřilosti jako třeba chůzi sněhem naboso.
Cestou k jezeru jsme ještě potkali luxusní minijezírko, spíše takovou vanu a to mně prostě nedalo a musel jsem se opět vykoupat. Ležet si takhle v přírodní vaně s výhledem do údolí a horské štíty, prostě paráda.

Od Lac de Mello jsme sestoupili na parkoviště po Z straně potoka, zde je sestup zpestřen několika žebříky.
Po silničce jsme sjeli opět do Corte a zde se ubytovali v kempu, který měl takovou zvláštnost, že jsme dostali cedulky na koule, už jste to někde viděli tohle?

Tak to je zatím vše. V dalším díle se povíme o tom, jak jsme hledali krásy Calanche, putovali na maják, toulali se po horách cestou i necestou a viděli poušť, jaká se jen tak někde nevidí.

Data

Fotky zde
GPS logy:
[1] Průvodce Korsika, David Abram, český překlad Rough Guides

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.