MTBO Brdman Cross 2011

6. června 2011 v 7:44 | Radek |  Kolo

Letos jsme se podruhé se Zdeňkem zúčastnili MTBO závadu na Dobříši. Následuje pár postřehů jak se nám dařilo.

Po příjezdu do Dobříše jsem na parkovišti zalitoval, že není vyhlášena soutěž o nejlepšího automobilového veterána, mohli jsme připsat alespoň jedno vítězství. Že jsem já na parkovišti ještě řešil věcí jako tlak v pneumatikách u svého oře není nijak překvapivé, ale i Zdeněk, pověstný svou přípravou, ještě tunil na kole kde co.

Než se vybalíme, již není mnoho času, tak šup na start, ha nemáme dost peněz na startovné, zpět do auto, rychle obkresli kontroly, poskládat mapu a máme ještě pohodových 5 min. do startu. Ejhle, máme jednu mapu a Zdeněk chce mít také svou mapu, takže si pro ni běží a spěchá ještě obkreslovat kontroly. To přináší napínavou situaci, já už stojím v podstatě ve startovním balíku a mé pohledy míří střídavě na človíčka, který bude startovat a střídavě na Zdeňka, který maluje a maluje... Minutu před startem přibíha a jedeme. Hned na louce za startem mně Zdeněk prozrazuje svou taktiku, soupeře klame tím, že veze dva velké těžké bidony s vodou, ale ve skutečnosti si žádnou vodu neveze.

Naše cesta vedla nejprve do lesů na Z od Dobříše, mezi naší 2. a 3. kontrolou jsme udělali menší navigační chybu, které jsem napravovali přejezdem pár metrů kopřivama z louky na cestu. Tady Zdeněk vyzkoušel kvalitu svého zánovního hi-tech mapníku. Zavěr testu byl: při skoku jezdce přes řídítka držák vydržel, jen se zlomila deska, na které je mapa.
Dále následovalo šlapání, dřina a spěch. Na benzínce v obci Nový Knín Zdeněk konečně nabral vodu. Poté jsme prokličkovali až ke kontrole na Královské stolici, kde byl kvíz za 50 bodů. Uhráli jsme alespoň 30 b. Pak jsem prohlásil, že dále je to jasné vyrazil po blbé cestě, na což přišel Zdeněk a poté on navigoval různými kořenatými cestičkami k další kontrole. Těsně před kontrolou byl ovšem sjezdík, na který jsem teda mentálně fakt neměl a proto jsem jeho poslední část raději sešel.
Následovalo šlapání do Mníšku a výjezd na hřeben. Dalším cílem byla Babka, kde byla kontrola za 80 bodů. Zde se ukázala naše taktická nezkušenost, když jsme se s koly drápali až pomalu na vrchol a ostatní soupeři tam vždy poslali jen jednoho člena zaběhnout. kamenitý sjezd z Babky Zdeněk obohatil dalším skokem přes řidítka, naštěstí opět bez úhony.
Čas se již opovážlivě krátil a tak jsme museli již pospíchat směrem k Dobříši. Jedna z kontrol byla červené která vede pod bývalou raketovou základnou. Poučeni z loňska, že tato cesta je mizerná jsme se rozhodli jet po cestičce podél plotu základny, kterou Zdeněk prý zná. No, úplně to nevyšlo, cesta stála za prd a na závěr se ani nedalo jet museli jsme se prodírat doslova džunglí, naví jsme tímto minuly kontrolu za 20 bodů. Před základnou jsme potkali soupeře (nejspíše otec se synem), kteří nás pobavili tím, že hledali kontrolu asi tak 3 jinde, což bylo tím, že si v mapě spletli přírodní rezervaci pod Stožcem s bývalou základnou.
Sjezd do Dobříše už byl fofr, ještě jsme zajeli pro jednu kontrolu těsně před cílem a do cíle dorazili chvíli po limitu, takže mínus pár bodů.
Čekání na výsledky a na kousek selete bylo nekonečné, ale sele bylo lepší než vloni a v tombole jsme vyhráli sadu karatáčů na čištění kola, které mně Zdeněk věnoval, neboť jako sprýávný leštič již doma takové náčiní samozřejmě má.

Závěr

Opět pěkný závod, super počasí, vzhledem k nižší účasti také opět komorní atmosféra. Celkově jsme měli pocit, že jsme jeli celkem dobře. Teď troška matematiky: Bodů jsme získali více než vloni (448, vloni 434), skončili na lepším místě (14., loni 17.), ale v rámci startovního pole to bylo horší než minule (letos bylo 30, vloni 40). Ovšem poměr našich bodů vůči vítezům byl letos lepší (vloni 827/434, letos 677/448). Nejvíce jsme ztratili asi tím, že jsme se vykašlali na vložený orienťák, který byl za 100 bodů. Celkově ale pěkně strávená sobota.

Data

- odkaz na výsledky zde
- log naší cesty na cykloserveru
- celkem cca 75km / 1200m

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.