Severní sjezdy a nevýjezdy 2011

22. prosince 2011 v 22:42 | Radek |  Kolo
Opožděný report o již tradiční předvánoční vyjížďce.

Odstavec příprava snad ani nemá cenu letos psát, přípravu na tradiční akci jsem totiž nepodnikal (narozdíl od Aleše). Jen jsem z kola ometl pavičiny a vytáhl z ledničky krabičku cukroví od sestry.
Na startu se sešli: Aleš, Klaun, já a Zdeněk. Kurz volil Aleš ze začátku celkem tradiční, takže po vyjetí Zahřívacího kopečku jsme se hned na první vyhlídce občerstvili cukrovím a samozřejmě pokochali výhledem na Vltavu. Dále jsme se zatoulali nově objevenou cestičkou na skalku vedle Cipískovy vyhlídky. Na Cípískově vyhlídce jsme zjistili, že příště už tady možná nebude, neboť hrozí, že se sesune do údolí.

Dále jsem se bahnitou cestou vrátili a hurá dolů sjezdíkem "Vod roury". Aleš se tak rozparádil, že se za esíčkem nechal kořenem vyhodit ze sedla tak, že to musel zakončit parakotoulem a při tom se ještě snažit neskutálet se ze svahu a chytat kolo. No a já jak jsem koukal, co tam nacvičuje, tak jsem to esíčko málem nevybral. Naštěstí to bylo vše bez újmy na zdraví a technice, takže frčíme dále.
Následovali tradiční partie v tradičním sledu: Vracák, Halda, Masaryk a Horní spojkou na vyhlídku. Horní spojka je jak známo můj snad nejoblíbenější kousek v Severním prostoru, ale tentokrát to nebylo úplně ono, nějak mně to nejelo a mokré listí klouzalo, takže jsem to nemohl proletět tak, jak to mám nejraději. Na vyhlídce bylo opět cukrovíčko, prostě společenská akce, žádná honička.

Bohužel i následující kurz byl celkem tradiční, čili na Teroristou a pak debilním roštím tlačením a nošením vzhůru do kopce a potom ilegálně přes závoru ven z lomu. Dále opět po tradiční trase, během které se nic zvláštního nestalo. Přes sad do Větrušic a klopenkou frr dolů k Vltavě.
Poté co dorazil náčelník Aleš k výzkumáku navrhl, že bychom si mohli ještě zajet na obvykle neježděný sjezd. No a neboť počasí bylo velice přívětivé (a cyklistice více nakloněné než vloni), tak jsme s návrhem souhlasili. Nejdříve jsme se ovšem museli vydrápat do Máslovic, což dalo celkem zabrat. Z Máslovic jsme se vydali za náčelníkem, chvíli po asfaltce, pak po polní cestě, pak po poli a nakonec náčelník zalezl i s kolem do lesa ... a ... a volal ať jdeme za ním. Paráda, prodíráme se křovím, všude samé trní co se chytá za oblečení a v případě Klauna i za obličej. A touhle džunglí (ještě že už je alespoň období vegetačního klidu) tlačíme z kopce dolů. Naštěstí je to jen celkem krátký úsek a vynořujeme se v údolíčku, kde je cestička, po které se dá už normálně jet. Cestička sice je podél potoka, čili globálně z kopce, ale paradoxně občas i tlačíme v bahně do kopce. No a v jednom místě jsem chtěl sjet takový pidikopeček, jenže jsem neodhadl, že vyjedu v místě kde stál Aleš a abych ho nesejmul tak jsem hodil menší tlamu, naštěstí se nic nestalo. Vyjeli jsem, jak jinak, u Vltavy. Potom jsme již žádné objevné zajížďky nekonali a Zdeňkovým neoblíbený úsek Nad vodou, který je pěkně opravený dojeli do Řeže a dále frčeli podél řeky až do Prahy. Ještě před Prahou nám Aleš půjčil košťátko a ve Vltavě jsme si pod dohledem dravé zvěře umyli bicykly.

Závěr

Letos díky teplému počasí pohodový společenský výlet. Pěkně jsme se svezli, ale bez toho sněhu tomu trošku chyběla ta zimněvánoční atmosféra. Alešovi díky za organizaci.

Moje fotky zde
Alešovy fotky zde
Alešův pohled na jeho blogu.

1 člověk ohodnotil tento článek.