Loudaní 2011, část 1/7

4. ledna 2012 v 22:17 | Radek |  Kolo
Opožděné kratší vyprávění o Loudaní 2011, část 1/7

Úvod

Asi někdy na podzim 2010, prostě někdy dávno, mně Zdeněk poslal odkaz na takovou trošku punkovou webovku o jakési akci s názvem Loudání českou krajinou. Kouknul jsem na to a ještě lehce prolétl seriál článků na cykloserveru. Vypadalo to zajímavě, charakter akce, který by mně, kochacímu typu, mohl sedět, žádné davy lidí, pohyb v přírodě a také výzva, dám to? Prostě, jak by řekl Aleš "proč ne", prima nápad na prodloužený víkend. Takže v den X jsme se Zdeňkem poslali přihlašovací mail a obratem se dozvěděli, že jsme již mezi náhradníky. Jak šel čas, semtam přišel mail, ve kterém se sdělovalo, že se posouváme o trošku výše směrem k čáře, která nás dělila od účasti na této akci. A skutečně jsme se časem zařadili mezi Loudaly.
Tato akce je specifická tím, že až v den startu se zveřejňuje trasa. Postupně několik týdnů před závodem byly zveřejňovány indície o trase. No, koukal jsem na ně dost nevěřícně. Prý 700 km a 15,5 km převýšení. Šmarjá, kam já jsem se to upsal. Pořád mně přicházelyna mysl "3 řeky", což je trasa dlouhá cca 120 km a 2,1 km převýšení, se Zdendou jsme ji zkusili 2x a ani jednou to nedali (platilo před Loudáním, na podzim 2011 jsme to "dali", ale to by bylo na extra článek).

Příprava

Nějaké velké přípravy nejsou moje silná stránka, ale zase úplně jsem se na to nevybodnul. Vyrobil jsem menší udělátka abych mohl stávající nosič přidělat na nové kolo, které nemá v rámu dírky pro přišroubování nosiče, koupil jsem velkou rámovou brašnu a nepromokavý vak na nosič. Sbalil jsem si navíc jedny brzdové destičky, lanko a spojku na řetěz, což jsou věci, které normálně nevozím. A namazal jsem řetěz, víc jsem nestihl, protože balení těch pár věcí mně nevím proč trvalo dlouho do noci.

Den 1. - Zahřívací středa

Dopoledne jak včelka pilně makám, pak vyzvedávám Zdendu a už ženu svou dravou káru do Slaného, kde je sraz u zimního stadionu.

Postupně se nakládají kola, pak se všichni na povel řidiče zujeme, nastoupíme, a jede se. Kam se ale jede, to ví jenom Čépa a Milan, což jsou chlapíci, kteří to celé organizují, snad to ví i řidič.
Jelikož byla na stadiónu otevřená hospoda, je nálada během cesty velmi dobrá. Ani to poskakováni v koloně na D1 nám nemůže zkazit náladu, protože je zpestřené jedním účastníkem zájezdu, jehož močák vlivem požívání zlatavého moku nabobtnal tak, že musel vystoupit, odpustit do příkopu a pak v té koloně dobíhat autobus. Kdesi za Brnem jsme dostali vytištěné mapy s trasou, stručně řečeno: Bílé Karpaty, Javorníky, Vsetínské vrchy, Moravský kras, pak Vysočina, kolem Sázavy na Praha a pak obloukem kolem Prahy do Slaného.
Kola vykládáme ve Veselém nad Moravou, kde cca ve 22:00 startujeme. Předpověď počasí nezní vůbec dobře, večer má začít lejt a zítra má lejt také. Různí lidé pochopitelně volí různou taktiku. Někdo hned hledá nocleh a bude startovat až se trošku vyspí, ostatní vyráží hned vstříc dobrodružství. Já se Zdendou se přidávám k těm, co hned jedou, ze začátku docela hektika po asfaltu ve velké skupině lidí. Hlavně v tom zmatku nezapomenout fotit kontrolní body. Jak se blížíme k horám tak před sebou vidíme, jak na kopcích lítají blesky, váháme jestli se v tom počasí vydávat do kopců nebo zakempovat ještě někde pod kopcema. Hrr vpřed, jedeme do hor. V prvním kopečku se to už roztrhává na menší skupinky, nedaří se nám najít modrou značku v jednom místě, takže volíme nejbližší rozumnou cestou. Koukám do navigace a najednou vidím pěknou fialovou čáru směrem, kam potřebujeme. Prima, ta fialová cyklotrasa vede na naší modrou. Divné teda je, že cyklotrasa je jen jakási pseudocesta vysekaná v křoví a ještě do takového krpálu, že se to kolo i blbě tlačí, tady něco nehraje. Znovu brejlím na display GPSky a už mně to je jasné, ta fialová čára není cyklotrasa, ale hranice! No omlouvá mě snad jen to, že tu GPSku mám holt čerstvě. Sem tam vidíme někde v lese daleko od nás pohybující se světélka, neklamná to známka toho, že ostatní se pohybují poblíž, jen volí trochu jinou trasu. Takže jsme to vyrvali na hřeben Bílých Karpat, sláva, zatím neprší, takže jedeme dále. Nějak extra to teda nejede, místama je to zarostlé, místama bahnité. Nakonec cca ve 2:00 uleháme v lese kousek od rozcestí Krůžok. Takže za tento den jsme za 4 hodiny urazily necelých 30 km. Budíka dávám na 4:30. Ještě než usneme, mine nás několik Loudalů.

Data:

Fotky: zde (mám jich jen pár, neboť foťák během akce odešel do věčných lovišť)
Odkazy:
- trase je na starém webu Loudání zde, jinak další info na novém webu
Další díly vyprávění:
6. díl (zatím není)
7. díl (zatím není)

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Brahma Brahma | E-mail | 5. ledna 2012 v 8:42 | Reagovat

Zase jeden ze strašných závodů. Kdybyste nejeli v noci tak bych snad názvu Loudání i věřil... A co sis to koupil za blbé kolo, když na tyhle akce nemá úchyt na nosič??

2 Radek Láska Radek Láska | Web | 5. ledna 2012 v 22:17 | Reagovat

[1]: Ahoj. Tak nikdo nas nenutil jet v noci, ono to ani neni moc vyhodne. Kolo mam Meridu. Koukal jsem, ze v seznamu na 1000 mil nejsi, to je skoda :(

3 Zdenek Zdenek | E-mail | 6. ledna 2012 v 9:02 | Reagovat

Zavodici "loudalove" jsou vesela kopa. Hned v hospode u zimniho stadionu ve Slanem, kam jsem si sel koupit perlivou vodu, jsem zpozoroval dva, kteri do sebe lili pivo se slovy, ze zadnej normalni strizlivej clovek se tedle akce nemuze zucastnit. Naces si nechali nacepovat pivo do pet lahve na cestu. Pri rozbaleni map, ktere jsme nekde napul cesty dostali z nekoho zase vypadla hlaska, ze to do nedele musi ujet, i kdyby to na utery melo vyjit.

Jinak se primlouvam za clanek o letosnim uspesnem pokusu ujeti tri rek :-).

4 Radek Radek | 6. ledna 2012 v 9:26 | Reagovat

[3]: S tim clankem nevim. Precu nemuzu zverejnit, jak jsem to v tom lesiku psychicky nedaval :)

5 Zdenek Zdenek | E-mail | 6. ledna 2012 v 10:35 | Reagovat

[4]: To prave musis ! :D

6 Ales Ales | Web | 8. ledna 2012 v 8:06 | Reagovat

Také hlasuji pro článek ze Tří řek, ale ne z nějakých škodolibých důvodů jako jistá nejmenovaná osoba, ale proto, že Radek píše velice pěkným stylem.

7 Honza Honza | 13. ledna 2012 v 17:00 | Reagovat

na tu CZ/SK hranici, jak po ní vede železnice, jsme zabloudili taky...tam nás takových bylo hodně :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.