Loudaní 2011, část 5/7

6. února 2012 v 21:02 | Radek |  Kolo
V dalším díle se doloudáme do Čech, mineme pramen Sázavy a překonáme několikero úchyláren.

Po včerejším náročném dni jsme si trošku přispali. Michalovi rodiče nás štědře hostili (děkuji). Noc v teplé posteli, ke snídani kuřátko, umyli a namazali jsme kola, to to dneska pojede, hurá na to. Také jsem nasadil do boje čisté cyklogatě, chyba! Zadek už se stal kompatibilní s těmi špinavými a tak po ránu velice trpím a nevím jak si no kolo sednout. Navíc se nemůžu nějak vzmátožit a vůbec mně to nejede. Michal je ve svém domácím terénu, takže navigace je snadná a navíc jedeme nenáročným terénem. U kontrolního bodu č. 39 v údolí říčky Punkvy se posilňuju Colou a funguje to, hned se jede lépe. Cesta údolím Punkvy je pohodička, asfalt a žádná auta. Jsme 5. den na trase a u Punkevní jeskyně jsme v polovině trasy teprve, do cíle to máme ještě 356 km.

Abychom se k cíli ale nepřibližovali příliš snadno, nebo snad dokonce rychle nebo abychom se nenudili, nebo čert (Čépa) ví proč, máme v itineráři různé odbočky. Takže si vyjíždíme na kopec jménem Malý chlum, kde je pěkná rozhledna. Další zpestření je odbočka na zříceninu hradu Rychvald, již přesně nevím, jakým neslušnými slovy jsem tuto odbočku komentoval, ale jak to viděl Tomáš s Adamem se můžete podívat na videu. Tyto odbočky jsou dobré zejména na nahlodání psychiky neboť jejich zdoláním člověk ztrácí hodně času. Podél řeky Svratky se nám to jede snadno až do obce Nedvědice, kde se odpojujeme od řeky a čeká nás stoupání, které začíná nápisem na asfaltce "Peklo začíná". V tomhle kopci došla šťáva Michalovi, ale šlehnul si nějaký dobrůtku podivné konzistence a hned se rozjel. Také jsme se cestou stavili na oběd a na kávičku, už nevím kde to bylo, což je škoda, neboť ta hospoda byla k cyklistům velice friendly. Otevřeli nám do dvora, tam jsme si uschovali oře a když jsme chtěli odjet, tak nám zase vrata pán odemknul a mohli jsme frčet.
V Bystřici nad Perštýnem už víme, že dnes se budeme loudat dlouho, nejspíše až do zítra. Takže bereme útokem Lidl. Další cesta je celkem dobrá až na bažinu u obce Zubří. Když jsme v Kadově, tak už je úplná tma, sedíme na návsi pod přístřeškem, ládujeme se sušenkama a cukříkama, je zima a za malými okénky roubených chaloupek se mihotá hřejivé světlo.
My ale ještě z daleka nekončíme, do Slaného daleko, vzhůru do pedálů. Musíme vystoupit na Devět skal, i s kolem, je to úchylný, ale pravidla jsou pravidla. Být tady sám, tak bych se na to v noci vybodnul a nechal to na ráno. Kola jsme si různě podávali a pomáhali si, ale i tak jsme tady zabili moře času. Chceme ještě kousek popojet, Michal je hlavní motivátor pohybu vpřed "tady na kopcích spát nebudu, mám slabý spacák, musíme to přejet". Výstup na Žákovu horu je nám naštěstí dle SMS z centrály odpuštěn.

Noční jízda lesem není nic, co bych vyhledával, hlavně z kopce je to strašná ztráta času. V jednom takovém sjezdu přes kořeny a větve se najednou za mnou ozve "křuch, bum, bác, kurva!". Michal hodil tlamu, noc, únava, mokro, člověk udělá chybu lehce. Naštěstí bez vážnějších následků a můžeme pokračovat dále. Za velkým Dářkem opět bažina. A za bažinou už toho máme dost. Na výjezdu z lese se uvelebujeme kousek od cesty. Budíka nedáváme, Michal se prý vzbudí sám.
Za tento den jsme se posunuli o cca 120 km, do cíle zbývá cca 240 a limit končí za necelých 23 hodin ...

V příštím díle si povíme o nočním přepadení v Sázavě a bude uveřejněna jedna exkluzivní fotka.

Data

Fotky:
- zde (mám jich jen pár, neboť foťák během akce odešel do věčných lovišť)
- fotky v tomto článku jsou od Michala
Video z brodu: zde
Další videa: tu, tady a zde.
Odkazy:
- trase je na starém webu Loudání zde, jinak další info na novém webu
Další díly vyprávění:
6. díl (zatím není)
7. díl (zatím není)

1 člověk ohodnotil tento článek.