Po práci na Okoř

26. července 2012 v 8:32 | Radek |  Kolo
Alešův popracovní výlet k prameni Rokytky byl shledán jako úspešný a tak jsem také nadhodil námět na jeden popracovní výjezd, směr Okoř.

Daří se nám vyjet přesně v čas odjezdu (16:00), což jsem ani já sám snad nečekal. Účast byla hojná, Zdeněk, Michal, Milan, Mongol, Aleš, Honza, já a Šárka s Martinou, přípomínali jsme spíše cyklojízdu, ale my jsme se snažili nikoho neprudit.
Předpověď slibovala lehký deštík, již ve výjezdu v kopci nad Sedlcem jsem zaslechl bouřku, ale jeli jsme dobrým směrem, na Z. Cesta ubíhala bez problémů, jen v Úněticích Aleš odhalil mou navigační nejistotu. Musel jsem uklidňovat, že směr máme dobrý. Začaly padat první kapky.
Za Statenicema jsem nabízel zkratku po silnici, ale nebyl zájem, takže jsme si to hromadně dali lesem přes sv. Juliána. Singlík po červené za Tuchoměřicemi nezklamal. Od Malých Číčovic jsme jeli už za drobného deště a, považte, už v další vsi Okoři se chtěl Milan schovávat pod slunečníky u pochybného občerstvení na parkovišti. Naštěstí jeho nápad podpořil jen Honza, takže jsme letecky zkoukli hrad na Okoři a mohli pokračovat dále.
Další estrádou byl brod, o kterém Alše tvrdí, že jsem skrz něj prý dříve jel. No jestli jsem jel, tak jsem z těchto nerozvážností už vyrostl. Aleš a Mongol ovšem nikoliv. Aleš si dal brod 3x a Mongol se musel vrátit aby měl správný rozjezd.
Na Okoři se od nás oddělil Zdeněk a u brodu i Michal, oba jeli domů svou trasou. Na Budči už jsem pozoroval ve tvářích únavu, navíc ten déšť hloupý stále nedal pokoj. Ze Zákolan (kde se narodil Antonín Zápotocký), jsme vystoupali na již poslední kopec, v Holubicích lehce okoukli rotundu a pak spěchali na vlak do Libčic, protože to vycházelo tak tak ho stihnout v 19:50.
Bohužel dále jet nikdo nechtěl do Prahy, což byla chyba. Cesta byla velice zajímavá. Na zastávku v Řeži jsem dojel, když tam byl ještě vlak, bohužel mé mávání z perónu nikdo ve vlaku neocenil, panoval tam nějaký zmatek. Poctivě jsem podchodem přešel na druhou stranu a následovalo nemilé překvapení. Lávka do Řeže byla lehce rozebraná a uzavřená. Takže jsem se vidal pěšinou na levém břehu, o které jsem zaslechl, že vede do Úholiček, no alespoň ji konečně vyzkouším. Další cesta byla paráda, přestalo pršet, nad řekou se vznášela mlha a do cesty se ohýbalo kvítí, na kterém se třpytily kapky rosy, vše umocněné rudým západem slunce nad skalkami na druhé straně řeky. Tyhle obrazy zahřeji u srdce každého romántika, ale Román dal přednost vlaku. Přívoz v Klecánkách již bohužel nejezdil, takže jsem musel jet po levém břehu až do Prahy. Kdybych byl kovboj, tak bych napsal, že ve stoupáku po panelce od Vltavy do Bohnic jsem přeletěl dva zoufalce. Domů jsem dojel cca ve 21:30.

Závěr

Chválím dochvylnost všech účastníků. Počasí nám ten výlet trochu pokazilo, ale co se dá dělat, to je holt příroda. Být tropy, tak by výlet rychle zapadnul, takhle to bude třeba trvat déle než upadne v zapomnění. Skvělé bylo, že si nikdo nestěžoval (v mé přítomnosti). Musím vyzdvihnout pěkný výkon holek.

Data

Fotky zde
Trasa tady

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Milan Milan | 26. července 2012 v 9:04 | Reagovat

Velmi príjemný výlet, dážď bol trochu neprijemný, ale výlet si aspoň dobre zapamätám :-)

2 Ales Ales | Web | 26. července 2012 v 12:19 | Reagovat

Výlet povedený, počasí tomu dalo tu správnou atmosféru. Díky za organizaci. V mé hlavě zraje plán na další popracovní cykloakcičku, ale to si zatím nechám pro sebe než to dozraje. (pokud to dozraje)

Můj příběh po opuštění skupiny byl prostý. Hned v první vesnici, tuším, že to byly Holubice, jsem udělal navigační chybu respektive nikde nebyl žádný ukazatel a pěkně si protáhl výlet. Do Turska jsem se, ale nakonec trefil a dál už to znám. V Řeži jsem jel také k levobřežní pěšině, ale pak si řekl, že tohle teda ne a přešel to přes tu díru na lávku. Kupodivu větším problémem než díra bylo auto, protože jsem se vedle něj nevešel s kolem. Takže jsme ho musel zvednout nad hlavu jako nějakej ichtyl na závěr cyklojízdy. Pršet mi přestalo někde za ZOO a dál už je to rutinní cesta domů. Po dojezdu GPS ukazovala nějakých 89,3 km, takže pěkný výletík.

Moje trasa http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=96024#pos=50.14265P14.46186P12

3 Radek Láska Radek Láska | 26. července 2012 v 13:35 | Reagovat

[2]: Tak to jsi to musel docela hnat, kdyz jsi ujel o 20 km vice nez ja s byl doma cca ve stejny cas.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.