Severní sjezdy a nevýjezdy 2012

15. prosince 2012 v 14:54 | Radek |  Kolo
Tradiční předvánoční vyjížďku do Severního prostoru, kterou pořádá Aleš pod hlavičkou hnutní Cyklo*smrad jsem si nemohl nechat ujít. Vzhledem k předvánočnímu termínu je počasí natolik různorodé, že i letos nám připravilo něco, co jsme ještě nezažili.

Cesta na start

Ráno kouknu na teploměr: kolem nuly, kouknu na radar: na druhé straně Prahy už leje. Fajn, předpověď z jediného směroplatného meteo serveru opět sedí. Aleš bohužel onemocněl a SMSkou mě informuje, že "Klaun nedorazí kvůli ledovce.". Skutečný význam slova ledovka mně plně dochází až před domem, kde se málem rozsekám na prvních metrech. Na černém asfaltovém chodníčku se leskne půlcentimetrová vrstva ledu.
Přeplánovávám trasu a přemýšlím, kudy sjedu kopec k Vltavě. Kolem bobové dráhy to je prďák, takže tam raději ne, vollím mírné klesání kolem vodárny a dále ulicí Na Labuťce, ale to byla velká chyba. Ulice je příkrá a úplně ledovatá, o jízdě ani neuvažuju a pokoušik se ji sejít pěška. Jednou rukou se držím plotu, druho rukou držím kolo za představec. Krok po kroku, občas mě předjede zadní kolo kola, jde to pomalu a jde to.
Cestou volá Michal, že budou mít se Zdendou cca 15-30 min zpoždění, protože jsou teprve v Hostivici, alespoň nemusím spěchat. Po stezce to celkem jde i jet, ale tam, kde bych měl jet po cestě, tak vlastně ani nejedu, ale jen se se vší opatrností pomaloučku posouvám vpřed. Auta na vedlejších silnících mají velké problémy.

U Trosjkého mostu vidím, jak lidi s kočárkama jezdí po hlavní (dost frekventvané) silnici a říkám si "tak ty chodníky musí být opravdu hodně o hubu", poté co jsem kočárkáře dojel, tak jsem jistil, že je to partička bezdomovců a v kočárkách vezou haraburdí.
Pod Trojským mostem získávám na pár desítek metrů konečně kontrolu nad svým ořem, neboť sem neprší a nechumelí. Pod rozestavěným novým mostem jsem předpokládal totéž a prásk! Poroučel jsem se k zemi velice podobně jako 1.1. tohoto roku. První co mě napadlo, jestli kolo zůstalo na břehu nebo skončilo ve Vltavě, trajektorie byla totiž velmi nepříznivá. Uf, naštěstí tady je zábradlí. Když jsem dorazil na místo srazu, už zde postával Dvořkin a Mongol Roman. Dvořkin dorazil autem, jak se sem doklouzal mně není jasné. S přibližně půlhodinovým zpoždením dorazil na fajném kole Láďa Sjetej s dvouma zařezama na pažbě.

Akce

Pak nastalo nekonečné čekání na dva notorické opozdilce Zdeňka a Michala, u ostatních začaly narůstat dezertérské choutky. Jako první nás opustil Dvořkin. Poté jsme vyjeli a dojeli jsme až k Trojské lávce, nepěkně pršelo, takže jsme se pod ní mohli alespoň schovávat. Láďa nevydržel a pobídl svého oře zpět směrem k domovu. Po více než hodině dorazil konečně Zdenda s Michalem. Sláva, můžeme se pustit do pojídání cukrovinek. Zdeněk prohlásil, že jeho počítadlo pádů již přeteklo. Nikdo už moc neměl náladu se nikam vydávat, ani můj návrh vyjet alespoň na jednu vyhlídku nebyl přijat. Zdenda s Michalem se tak vydali na metro na Palmovku. Já jsem se vydal k domovu společně s Romanem.

Cesta domů

S Romanem jsme chtěli vyjet nejkratší cestou k Velké skále, vzdali jsme to po cca 20 metrech. Další pokus vyjet kolem S okraje Botanické zahrady byl již úspěšný. V Čimeckém háji byla hlavní cesta jeden led, tak jsme volili cestu lesem a k mému překvapení to byla mně neznáme cesta kolem jakéhosi bývalého amfiteátru, tuto cestičku budu muset doplnit do mapy. Roman se mnou pak ještě jel na vrchol Ládví, kde jsem mu ukázel rozcestník, kvůli jehož nenalezení se ztratil během hledání Šmudly. Odtud se Roman vracel domů jinudy než já. Cestou jsem ještě jeden pád zachránil manévrem, který by byl hračka pro hokejového brankáře či baletku, ale já to tříslo cítím ještě teď.

Závěr

Akci chyběla pevná Alešova organizátorská ruka, která by takové fiasko jistě nedopustila. Na druhou stranu je třeba ocenit snahu borců, so se alespoň více či méně úspěšně dostavili na start. Gastro-společenská stránka akce byla naplněna myslím dobře. Takže příště znovu a lépe.

Data

Fotky zde.
Moje trasa tady.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.